Календарно-тематичне планування
Календарне планування
із зарубіжної літератури для 7 класу
складене відповідно до програми: "Світова література 5-9 кл". Авторський колектив: О.М. Ніколенко (керівник колективу), К.В. Таранік-Ткачук, С.П. Фоміна, О.В. Ревнивцева, Т.П. Сегеда, Н.В. Онищенко. Наказ МОНмолодьспорту від 06.06.2012 р. № 664
7 клас 2 год. на тиждень (70 год на рік)
І СЕМЕСТР 2015-2016 навчального року
1. |
|
ВСТУП. Оригінал і переклад. Види перекладів, специфіка художнього перекладу. |
|
2. |
|
Переклад і переспів |
|
3. |
|
БИЛИНИ І БАЛАДИ Билина як жанр давньоруської літератури. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський)
|
|
4. |
|
Ілля Муромець і Соловей-Розбійник», Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билинах. Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник» |
|
5. |
|
«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ |
|
6. |
|
«Як Робін Гуд став розбійником», «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном» (1 за вибором учителя). Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда |
|
7. |
|
РЗМ №1. Роздум на тему „Робін Гуд - уособлення народної мрії про захисника бідних і ображених” (усно) |
|
8. |
|
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність |
|
9. |
|
Адам Міцкевич (1798-1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі |
|
10. |
|
Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Балада про вересовий напій». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода - рабство). Утвердження духовної сили піктів, їх героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору |
|
11. |
|
РЗМ №2. Складання цитатного плану балади за вибором |
|
12. |
|
ТКР. «БИЛИНИ І БАЛАДИ» Літературний диктант |
|
13. |
|
ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».
|
|
14. |
|
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу |
|
15. |
|
РЗМ № 3. Порівняльна характеристика жіночих образів роману Мудрість та любов жіночого серця. Ровена та Ребека - дві різні долі |
|
16. |
|
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі. |
|
17. |
|
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго Історичний колорит твору і засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор. |
|
18. |
|
Друга світова війна у європейській поезії (К.І. Галчинський («Лист з полону», «Пісня про солдатів Вестерплятте. А. Марґул-Шпербер («Про назву концтабору Бухенвальд»), |
|
19. |
|
Б.Окуджава «До побачення, хлопчики…» |
|
20. |
|
Василь Володимирович Биков (1924 – 2003). «Альпійська балада». Особливості сюжету і композиції повісті. Образи Івана Терешка і Джулії |
|
21. |
|
Позакласне читання. Ю. Друніна «Зінка», »), І. Вайсґлас «Круки», |
|
22. |
|
ТКР з теми «ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ» Тестування |
|
23. |
|
ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми |
|
24. |
|
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Символічність назви оповідання. Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення |
|
25. |
|
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей. |
|
26. |
|
Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід». Протистояння і примирення Сходу й Заходу |
|
27. |
|
Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід». Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, полковничий син). |
|
28. |
|
Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо». Сюжет і композиція вірша. Художні особливості твору, його провідна ідея |
|
29. |
|
Контрольний класний твір |
|
30. |
|
Позакласне читання М.Гоголь «Тарас Бульба» |
|
31. |
|
ТКР з теми «ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ» Усне малювання |
|
32. |
|
Підсумковий урок за І семестр |
|
|
|
|
|
ІІ СЕМЕСТР 2015-2016 навчального року
33. |
|
ДРУЖБА І КОХАННЯ Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). «19 жовтня 1825 року» |
|
34. |
|
Уславлення дружби і вірності у вірші «19 жовтня 1825 року». Авторські спогади і роздуми у творі. |
|
35. |
|
Олександр Грін. «Пурпурові вітрила». Поєднання реального і фантастичного в повісті. |
|
36. |
|
Основний конфлікт твору – протиставлення мрії буденності й обмеженості. |
|
37. |
|
Духовний світ героїв повісті. Ассоль і Грей. |
|
38. |
|
Символіка образу пурпурових вітрил. |
|
39. |
|
Розвиток мовлення. Написання твору-есе «Зустріч з дивом». |
|
40. |
|
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Р.Бернс «Любов». |
|
41. |
|
Г.Гейне «Коли настав чудовий май…» К.М.Симонов. «Жди мене…» |
|
42. |
|
Урок виразного читання напам’ять віршів про дружбу і кохання. |
|
43. |
|
Контрольна робота №4 «ДРУЖБА І КОХАННЯ» . Виконання різнорівневих завдань |
|
44. |
|
ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів |
|
45. |
|
Едгар Аллан По (1809-1849). «Золотий жук». Е.А. По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук» |
|
46. |
|
Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери |
|
47. |
|
Артур Конан Дойл (1859-1930) «Пістрява стрічка»
|
|
48. |
|
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка». |
|
49. |
|
Позакласне читання. Детективи зарубіжних письменників. |
|
50. |
|
РЗМ № 4. Створення власної детективної історії (усно). |
|
51. |
|
Контрольна робота №5. «ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ» . Твір. |
|
52. |
|
СВІТОВА НОВЕЛА О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі |
|
53. |
|
Новела «Останній листок» - гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього |
|
54. |
|
Видатний англійський фантаст Г.Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця» |
|
55. |
|
Герберт Джордж Уеллс .«Чарівна крамниця». Особливості дитячого світу в оповіданні. Роль елементів фантастики |
|
56. |
|
Майстер японської новели Р. Акутагава. Втілення ідеї про моральну справедливість у новелі «Павутинка». |
|
57. |
|
Рюноске Акутагава .«Павутинка». Філософський зміст твору. Підтекст. |
|
58. |
|
|
|
59. |
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА Я І СВІТ Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний замок Хаула |
|
60. |
|
Поєднання елементів казки і детективу у творі |
|
61. |
|
Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний замок Хаула «Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. Значення художнього прийому чаклунства у творі. |
|
62. |
|
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі. |
|
63. |
|
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди й духовне випробування. |
|
64. |
|
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Поєднання уявного і реального світів. |
|
65. |
|
Сучасна зарубіжна поезія (1-2 твори за вибором учнів і вчителя). |
|
66. |
|
Контрольна робота № 6 «Світова новела. СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА . Я І СВІТ» Виконання різнорівневих завдань |
|
67. |
|
|
|
68. |
|
Позакласне читання №4 |
|
69. |
|
Урок – презентація „Література на літо» |
|
70. |
|
Підсумковий урок за ІІ семестр |
|
Усі уроки зарубіжної літератури за новою програмою на сайті «Шкільне життя» (https://www.schoollife.org.ua)