6 клас

                                                            ТВІР-РОЗДУМ
                              Як знайти своє місце у світі? (За повістю В.Короленка "Сліпий музикант") 

                                                              План

І. У різні часи люди знаходять своє місце у світі завдяки допомозі рідних, наполегливості, працьовитості...

ІІ. Як шукали своє покликання герої повісті В.Короленка "Сліпий музикант"?

   1. Дитяче захоплення музикою, яке згодом стало професією для Петра.

   2. Самореалізація Петра як люблячого батька і чоловіка.

   3. Турбота про кохану людину - покликання Евеліни.

   4. У чому бачать своє покликання Максим Яценко і Ганна Попельська?

ІІІ. Кожна людина, незважаючи на фізичні вади, може знайти своє місце у світі.

  Нагадую, що твір-роздум складається з тези ( починається зі слів Я вважаю..., На мою думку... Мені здається...), аргументів та висновку (починається зі слів Отже... або Таким чином...). Ці три частини відображені у плані, друга найбільша, тому поділена на підпункти. Теза сладається з 1-2 речень, раджу просто доповнити пункт плану. Наводячи аргументи, використовуйте цитати (1-2).  Поясніть, як зумів Петро, незважаючи на сліпоту, стати музикантом, який своїми мелодіями пробуджував у душах свої слухачів найкращі людські почуття, як створив чудову сім'ю. Розкрийте, у чому бачать своє покликання інші герої твору. Раджу кожен підпункт починати з абзацу. У висновку (1-2 речення) ви знову повторюєте тезу уже як доведену думку. Поставтесь уважно і старанно до цього завдання, можна одразу писати на чернетку, аже на наступному уроці - контрольний письмовий твір на цю ж тему. Якщо виникнуть питання, пишіть на "Нові знання". Бажаю успіху!

   

   Добрий день, діти! Ви розпочали знайомство з захоплюючим світом дивовижних пригод та складних випробувань, зображеним у повісті А. Ліндгрен "Міо, мій Міо", світом, де так вигадливо переплітаються реальність та фантастика. Сподіваюсь, що більшість із вас не зупинились на перших частинах твору, а читали далі, тому що важко залишити  на початку шляху героїв, які одразу стали близькими і рідними. Перевірмо, наскільки уважними ви були читачами.
 
Завдання перше. Відновіть правильну послідовність подій у творі.
А) Юм-Юм – новий друг Міо.
Б) Золоте яблуко.
В) Зустріч з джином.
Г) Життя Бу Вільгельма Ульсона у пройомній родині.
Д) Тато-король.
 
Завдання друге. Впізнайте героїв твору за їх портретами.

         1.«Який він був гарний, як мерехтіло золотом та діамантами його вбрання! З вигляду він був схожий на Бенкового тата, тільки вродливіший. Шкода, що тітка  не бачила його». 

2.«То був хлопчик з таким самим каштановим чубом і з такими самими карими очима, як у Бенка». 
3."... білявий чуб, блакитні очі, а того вечора на ньому були короткі брунатні штани, сіра вовняна сорочка і червона шапочка".
4.«…назустріч мені кинувся білий кінь. Я зроду не бачив, щоб кінь так гарно біг. Його золота грива маяла на вітрі, а золоті копита блищали в сонячному промінні». 
5."... почав рости так швидко, що скоро став вищим за найвищі будинки навколо парку Тегнера".
 
 
Презентація. Образи головних героїв твору "Міо, мій Міо"  www.youtube.com/watch?v=0Q_kubeehd0
 
АСТРІД ЛІНДГРЕН БІОГРАФІЯ СКОРОЧЕНО.
 Астрід Анна Емілія Ліндгрен — шведська дитяча письменниця, відома своїми творами «Карлсон, який живе на даху» та «Пеппі Довгапанчоха».  Народилася 14 листопада 1907 в містечку Віммербю на півдні Швеції, в сім’ї селянських фермерів. Як стверджувала сама письменниця в автобіографічному збірнику «Мої вигадки» (1971), у неї було щасливе дитинство, повне ігр та пригод. Закінчивши середню школу, Астрід недовго пропрацювала журналісткою в місцевій газеті, а потім поїхала до Стокгольма, де вчилася на стенографістку. Паралельно вона працювала за фахом. Незабаром вона вдало вийшла заміж за Стуре Ліндгрена. На той момент у неї вже був маленький син Ларс. Відразу після заміжжя Астрід залишила роботу, щоб піклуватися про сина і про новонароджену доньку Карін (1934). За словами письменниці, її перша повість-тетралогія «Пеппі Довгапанчоха» (1945) вийшла в світ саме завдяки дочці. Коли дівчинка захворіла, їй довелося щовечора розповідати різні історії. Так, одного разу Карін замовила історію про Пеппі Довгапанчоха, ім’я якої вигадала на ходу. Книга мала приголомшливий успіх. Домогосподарці Астрід відразу ж запропонували роботу в дитячому видавництві і присудили кілька премій. Сьогодні її твори перекладені на багато мов в 60 і більше країнах світу. Історія про Карлсона також з’явилася завдяки дочці, яка часто розповідала про загадкового человічка, який залітав у вікно.  Крім дитячих книг, письменниця іноді створювала романтичні історії, наприклад, «Брати Левине Серце» (1979), а також дитячі детективи і шахрайські повісті про Еміля з Леннеберги. Астрід Ліндгрен стала першою дитячою письменницею у своїй країні, що отримала премію за досягнення в галузі літератури. Найбільший творчий розквіт письменниці випав на 1940-1950-і роки. Однією з найкращих робіт Ліндгрен була повість-казка про самотніх і занедбаних дітей «Міо, мій міо» (1954). У вільний від письменства час, вона вела різні ток-шоу та вікторини на шведському телебаченні та радіо. Померла видатна письменниця 28 січня 2002 року в Стокгольмі, переживши чоловіка і сина
                             “Міо, мій Міо” аналіз
 Жанр - повість-казка  (фентезі) 
Тема –життя дитини в прийомній сім'ї, пригоди хлопчика в казковій Далекій Країні.
 Ідея – віра в перемогу справедливості; розкриття безмежних фізичних і духовних можливості людей, які готові пожертвувати собою заради щастя інших.
Проблематика. Взаємини дітей та батьків, необхідність домашнього затишку, любові для дитини; роль батьків у житті дитини; материнська любов та піклування.
 Конфлікт твору. Втілення зла – жорстокий лицар Като та його мертвий світ (зачаровані птахи, безлюдне озеро, ліс, чорна гора) протиставлений сонячному світу добра.
  Реальне у творі: життя хлопчика в родині опікунів, байдуже та жорстоке ставлення прийомних батьків до Буссе, самотність хлопчика, турбота про старого коня Калле-Джигуна, перебування у вечірньому парку.
   Фантастичне у творі: за допомогою джина хлопчик опиняється в Країні Далекій, виявляється, що він – син короля, Міраміс – кінь, що вміє літати, зачаровані птахи, злий лицар Като, колодязь, що шепоче казки, легенда про королевича, який має перемогти злого лицаря, меч, що розтинає камінь, плащ-невидимка, хліб, що втамовує голод, чарівна ложечка.
 
 
 
                 Як працювати над розгорнутою відповідповіддю на питання
Довести, що в душі Тома тривала складна боротьба добра і зла, ненависті
           та прагнення до прекрасного. Яким був результат цієї боротьби?
  Щоб правильно та повно відповісти на це питання, необхідно ще раз уважно проаналізувати текст оповідання «Усмішка» Р. Бредбері та звернути увагу на найменші деталі поведінки Тома під час знищення картини, яка виступає у творі символом добра, краси, мирного життя.
  Зверніть увагу, що Том довгий час стоїть у черзі на площі голодний та замерзлий, чекаючи на момент, коли можна буде побачити картину. Що ж змушує його залишатися там, а не шукати хоч якусь їжу та можливість зігрітися? Мабуть, дитяча цікавість, прагнення розваг, пізнання чогось нового,
невідомого. Спочатку він, як і всі інші, збирається плюнути на картину. Чому ж хлопчик цього не робить? Тому що єдиний з усього натовпу усвідомлює, що жінка на картині та її усмішка прекрасні, тобто в його дитячій душі збереглося відчуття краси, яке втратили дорослі через пережиті злигодні та страждання.
Але коли натовп кидається нищити картину, Том все ж таки приєднується до них. От і приклад боротьби добра і зла, ненависті та прагнення до прекрасного, які відбуваються в душі хлопчика. Яким же був результат цієї боротьби? Спробуйте пояснити це самостійно.
   Розгорнута відповідь на питання обсягом 7-8 речень. Можна побудувати її як роздум (теза, аргументи, висновок), можна в довільній формі. Головне – показати знання та розуміння тексту. Не забувайте про грамотність, це теж впливає на оцінку.
  Бажаю успіху!