6 клас
План
І. У різні часи люди знаходять своє місце у світі завдяки допомозі рідних, наполегливості, працьовитості...
ІІ. Як шукали своє покликання герої повісті В.Короленка "Сліпий музикант"?
1. Дитяче захоплення музикою, яке згодом стало професією для Петра.
2. Самореалізація Петра як люблячого батька і чоловіка.
3. Турбота про кохану людину - покликання Евеліни.
4. У чому бачать своє покликання Максим Яценко і Ганна Попельська?
ІІІ. Кожна людина, незважаючи на фізичні вади, може знайти своє місце у світі.
Нагадую, що твір-роздум складається з тези ( починається зі слів Я вважаю..., На мою думку... Мені здається...), аргументів та висновку (починається зі слів Отже... або Таким чином...). Ці три частини відображені у плані, друга найбільша, тому поділена на підпункти. Теза сладається з 1-2 речень, раджу просто доповнити пункт плану. Наводячи аргументи, використовуйте цитати (1-2). Поясніть, як зумів Петро, незважаючи на сліпоту, стати музикантом, який своїми мелодіями пробуджував у душах свої слухачів найкращі людські почуття, як створив чудову сім'ю. Розкрийте, у чому бачать своє покликання інші герої твору. Раджу кожен підпункт починати з абзацу. У висновку (1-2 речення) ви знову повторюєте тезу уже як доведену думку. Поставтесь уважно і старанно до цього завдання, можна одразу писати на чернетку, аже на наступному уроці - контрольний письмовий твір на цю ж тему. Якщо виникнуть питання, пишіть на "Нові знання". Бажаю успіху!
Б) Золоте яблуко.
В) Зустріч з джином.
Г) Життя Бу Вільгельма Ульсона у пройомній родині.
Д) Тато-король.
1.«Який він був гарний, як мерехтіло золотом та діамантами його вбрання! З вигляду він був схожий на Бенкового тата, тільки вродливіший. Шкода, що тітка не бачила його».
3."... білявий чуб, блакитні очі, а того вечора на ньому були короткі брунатні штани, сіра вовняна сорочка і червона шапочка".
4.«…назустріч мені кинувся білий кінь. Я зроду не бачив, щоб кінь так гарно біг. Його золота грива маяла на вітрі, а золоті копита блищали в сонячному промінні».
Проблематика. Взаємини дітей та батьків, необхідність домашнього затишку, любові для дитини; роль батьків у житті дитини; материнська любов та піклування.
Реальне у творі: життя хлопчика в родині опікунів, байдуже та жорстоке ставлення прийомних батьків до Буссе, самотність хлопчика, турбота про старого коня Калле-Джигуна, перебування у вечірньому парку.
Довести, що в душі Тома тривала складна боротьба добра і зла, ненависті
та прагнення до прекрасного. Яким був результат цієї боротьби?
Щоб правильно та повно відповісти на це питання, необхідно ще раз уважно проаналізувати текст оповідання «Усмішка» Р. Бредбері та звернути увагу на найменші деталі поведінки Тома під час знищення картини, яка виступає у творі символом добра, краси, мирного життя.
Зверніть увагу, що Том довгий час стоїть у черзі на площі голодний та замерзлий, чекаючи на момент, коли можна буде побачити картину. Що ж змушує його залишатися там, а не шукати хоч якусь їжу та можливість зігрітися? Мабуть, дитяча цікавість, прагнення розваг, пізнання чогось нового,
невідомого. Спочатку він, як і всі інші, збирається плюнути на картину. Чому ж хлопчик цього не робить? Тому що єдиний з усього натовпу усвідомлює, що жінка на картині та її усмішка прекрасні, тобто в його дитячій душі збереглося відчуття краси, яке втратили дорослі через пережиті злигодні та страждання.
Але коли натовп кидається нищити картину, Том все ж таки приєднується до них. От і приклад боротьби добра і зла, ненависті та прагнення до прекрасного, які відбуваються в душі хлопчика. Яким же був результат цієї боротьби? Спробуйте пояснити це самостійно.
Розгорнута відповідь на питання обсягом 7-8 речень. Можна побудувати її як роздум (теза, аргументи, висновок), можна в довільній формі. Головне – показати знання та розуміння тексту. Не забувайте про грамотність, це теж впливає на оцінку.
Бажаю успіху!